SPECIALIZATION PROGRAM IN ENGLISH LANGUAGE TEACHING

Todos aquellos interesados en actualizarse y/o especializarse en la enseñanza del inglés, que posean un nivel intermedio alto de dominio del idioma (B2 según el MCERL).

• Descripción del Programa
Desarrolla las habilidades necesarias para liderar los procesos de enseñanza-aprendizaje del inglés y destaca profesionalmente. El material de trabajo ha sido cuidadosamente diseñado para cada módulo por expertos en el área y se ajusta a las necesidades de formación de los docentes de nuestro país. Todos los módulos se desarrollan enteramente en inglés, tanto en su componente presencial como virtual. Los participantes logran así mejorar su nivel de dominio del idioma. Los profesionales que se desenvuelven en el área deben estar en constante aprendizaje y actualización. Cada día más entidades educativas necesitan docentes del idioma inglés con amplio manejo en la enseñanza de este idioma, con enfoque comunicativo, centrado en el alumno y haciendo uso eficiente de la tecnología dentro y fuera del aula.

• Beneficios

• Actividades de actualización docente gratuitas para los participantes.
  • Guía de estudio para cada uno de los módulos.
  • Aula virtual con material audiovisual para cada uno de los módulos.
  • Biblioteca especializada con material de consulta y práctica en el área.
  • Evaluación y Certificación Internacional de dominio del idioma MET 4-skills, de la Universidad de Michigan, incluye preparación y material para evaluación.

• Modalidad: Semi-presencial:
  • Horarios:

1. Martes y jueves de 06:30 p.m. a 10:15 pm. INICIO: 05 DE FEBRERO

2. Sábados de 08:00 a.m. a 03:30 p.m. INICIO 16 DE MARZO

3. Domingos de 08:00 a.m. a 03:30 p.m. INICIO 05 DE MAYO

• Duración: Seis meses. Cada módulo tiene una duración de cuatro semanas.

• Módulos
Learning English Principles
This module aims at defining core concepts regarding education, pedagogy, teaching, learning and language, and the development of the SLA field hand in hand with the teaching and learning process in order to help participants design their classes accordingly.

English Teaching Methodology
Participants explore key concepts regarding the evolution of the teaching of the English language, approaches and methods that have shaped the teaching of English and discusses the most common methods used nowadays. There is an emphasis on providing a repertoire of techniques in the teaching of a foreign language. Significant variables in the teaching learning process are also analyzed and discussed.

English in the 21st Century
In this module participants will reflect on their beliefs as teachers of English and fine-tune ideas regarding this important area of pedagogy, hence improving their methodological practices. They get familiar with new curriculum resources and educational paradigms, English as a lingua franca and the importance of innovation in the field. This module has been put together for the educational needs of language teachers.

Language Skills
The fourth module deals with the development of the four language skills in an integrated way, following a student-oriented approach. Language systems and skills are studied. The teaching of English in the world is analyzed. In order to maximize the acquisition of skills and the achievement of objectives, the use of resources available in and out of the classroom in different educational contexts is studied and applied.

Technology & Material Preparation
This module provides participants with the tools to apply concepts that make technology and the teaching of English as a Foreign Language an exciting subject. Participants are expected to make decisions regarding the use of technology in their classrooms, as well as to create material using resources available and recent and successful technological advances in teaching. Different online platforms and approaches with a technological component will be analyzed.

Lesson Planning & Classroom Management
Participants learn about what it means to plan a lesson. They will analyze and use different lesson plan structures and identify what they all need to have in common. Participants will deal with assessment, its types and the importance of feedback. Participants will learn strategies to create a classroom environment conducive to learning, preventing problems from taking place. The module is practical in nature.

• Certificación

Doble certificación.

• DIPLOMA DE ESPECIALIZACIÓN EN ENSEÑANZA DE INGLÉS otorgado por la Universidad Ricardo Palma.
• CERTIFICACIÓN INTERNACIONAL MET 4-skills, de la Universidad de Michigan

Preinscríbete